Friday 7 February 2014

Lapsang Souchong - ceai negru afumat

Zilele trecute am primit cadou un tip de ceai mai ciudat. Se numeşte Lapsang Souchong - în traducere “mica plantă de pe muntele Lapu” şi provine din regiunea Wuyi, provincia Fujian. Se spune că acest tip de ceai a fost creat în timpul dinastiei Qing (1368-1644), într-o perioadă în care trecerea armatelor întarzia uscarea anuală a frunzelor de pe dealurile din Wuyi. Pentru a putea satisface mai repede nevoile pieţei, producătorii au decis să grăbească procesul de uscare a frunzelor, afumându-le deasupra focului de pini. Astfel a luat naştere tipul de ceai negru afumat cu care m-am dedulcit sau mai bine zis, afumat, zilele acestea :)

Este un ceai interesant cu fani celebri, printre care Sir Winston Churchill care a dobândit obiceiul de a-l bea dimineaţa devreme, împreună cu un trabuc, la începutul carierei sale, pe vremea când se afla în Cuba.

De asemenea, James A Michener descrie Lapsang Souchong într-una din cărţile sale ca fiind “a man’s tea, deep and subtle and blended in some rugged place” … “better even than whisky”. Patrick Jane, protagonistul serialului celebru The Mentalist este o altă celebritate care preferă Lapsang Souchong.

Vă recomand să-l încercaţi dar să nu mă înjuraţi dacă nu vă place, acest ceai fiind unul foarte controversat şi cu recenzii destul de radicale de ambele părţi. De asemenea, nu este un ceai ieftin.
În ceea ce mă priveşte, mi s-a părut interesant, nimic mai mult deocamdată. Însă continui să-l beau şi să-l descopăr mai bine. Nu trag niciodată concluzii pripite legate de un ceai anume, mai ales dacă nu l-am consumat decât dintr-un singură sursă. Oricum, aşa cum zice şi denumirea lui, are un puternic gust şi miros (persistent!) de fum :) 


No comments:

Post a Comment