Tuesday 14 January 2014

Cum îmi cumpăr ceaiul

Începând cu acest articol deschid o nouă categorie, “experienţe personale” în care voi da, cu smerenia începătorului şi câteva sfaturi. Dacă vi se par potrivite, urmaţi-le, dacă nu, atunci ignoraţi-le. Eventual, puteţi să-mi împărtăşiţi şi voi din experienţa voastră.

În primul rând, nu cumpăr ceaiuri ieftine, adică mai jos de 10 lei pe suta de grame. Asta deoarece am avut destule experienţe neplăcute cu ele, de la gustul prost şi până la vărsături. Chiar nu sfătuiesc pe nimeni să se zgârcească la bani când vine vorba de ceai. Eu însumi am venituri modeste dar dacă nu mai am ceai, fac un efort şi scot din buzunar cel puţin 10-15 lei.


În al doilea rând, prefer ceaiul vărsat în locul celui la plic, deşi am avut unele experienţe foarte plăcute şi cu această variantă, mai ales cu ceaiuri preparate în afara ţării. De ce prefer totuşi, ceaiul vărsat? Păi ca să pot observa şi verifica frunzele, să văd şi eu ce beau, dacă există chestii dubioase pe acolo, precum beţişoare şi bucăţele de lemn etc. Apropo de asta, am oroare când găsesc în punga de ceai vărsat, printre frunze, bucăţi mai mici sau mai mari de beţişoare. Trebuie ştiut că într-un ceai de calitate nu ar trebui să fie decât frunze iar nu beţişoare sau bucăţi de lemn. Ceaiul se face din frunze iar nu din lemne!
Apoi de ce să beau, pe lângă ceai, hârtie opărită? Uneori, când nu am încotro şi cumpăr ceai la plic îl tai cu foarfeca şi vărs conţinutul în apă când vreau să-l pregătesc.

Însă chiar dacă ceaiul nu este la plic, prefer să-l cumpăr în recipiente închise etanş, pentru a fi sigur că frunzele îşi menţin calităţile. Atenţie însă la data expirării – să nu credeţi că ceaiul e valabil până la acea dată în orice condiţii! De fapt, data expirării se referă la ziua până la care ceaiul din recipient poate fi păstrat închis fără să se deterioreze, dar odată deschis, frunzele îşi pierd din calităţi într-un timp destul de scurt. Aşadar, ceaiul dintr-un recipient desigilat trebuie băut în maxim o lună dacă vreţi să-l savuraţi cât mai bine. Iată un motiv pentru care nu are rost să luăm cantităţi prea mari de ceai şi să le deschidem pe toate.

Înainte de a cumpăra ceva citiţi cu atenţie ingredientele sau cereţi informaţii despre ele. Asta deoarece nu întotdeauna  plicul conţine doar frunze din ceaiul X ori amestecul Y. De exemplu, eu nu cumpăr niciodată un produs pe care scrie „arome”. În opinia mea, frunzele de ceai ar trebui să aibă aroma lor naturală, intrinsecă iar nu una adăugată. Aşadar, dacă vedeţi la ingrediente cuvintele, „frunze de ceai, aromă, etc”, nu cumpăraţi. Acea aromă e un aditiv dubios. Ideal ar fi să putem afla de asemenea, informaţii despre provenienţa plantelor ambalate de firma respectivă, despre cultivator etc.


No comments:

Post a Comment